دل نامه

آنان که برای گیسوان پریشان دخترکان
شعرها سروده اند
گمان نمی کنم هرگز رقص چادرت در باد را
دیده باشند...

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
آخرین نظرات

دل نامه

ܓ✿ {قُلِـہ ای} کـہ چنـدیـטּ بـــآر فَتح شَوَל ✘ ✿بے شَک روزے تـَـفریحــ✜ـگاه مَردُم خواهَـל شُـל...! مُــوآظِـــب ◥לِلَــت ◣ بـــآش✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

۴۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است


هرکس تصور کند که 34 سال مبارزه ی امام صادق علیه السلام تنها برای تدوین احکام فقه بوده، مرتکب اشتباهی تاریخی شده.

هدف نهایی امام ششم همانند سایر ائمه ی اطهار ایجاد حکومت اسلامی بود.

 

رهبر نقلاب 68.7.26

 

 

پی نوشت: السلام علیک یا صادق آل محمد صلی الله علیه و آله

Del 3porde
۳۱ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۷ موافقین ۴ مخالفین ۱ ۸ نظر

رهبر انقلاب:

از بین رفتن رژیم صهیونیستی به معنی قتل‌عام مردم یهودی آن منطقه نیست.

باید رژیم حاکم را رفراندوم و انتخاب مردم معلوم کند

منطق دنیا هم این را می‌فهمد.

راهکار از بین رفتن رژیم صهیونیستی این است.

 

منبع

Del 3porde
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۷ موافقین ۳ مخالفین ۲ ۵ نظر

رهبر انقلاب:

حمایت آمریکا و انگلیس خبیث از جنایات درغزه، نشان می‌دهد که منطق لیبرال‌دموکراسی از کمترین ارزش اخلاقی برخوردار نیست.

درتحلیل‌هایمان بدانیم با چه کسی روبه‌ رو هستیم.

آمریکا را بشناسید؛ آمریکا این است.

 

منبع

Del 3porde
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۴ موافقین ۲ مخالفین ۲ ۲ نظر

رهبر انقلاب:

رئیس جمهور آمریکا فتوا صادر کرده که مقاومت باید خلع سلاح شود تا همین مقدار ضربه که در برابر این همه جنایت زده را هم نزند!

برخلاف گفته ی آنان که حماس و جهاد را باید خلع سلاح کنیم، همه ی دنیا و به خصوص دنیای اسلام موظفند هرچه می توانند به تجهیز ملّت فلسطین کمک کنند.

 

منبع

Del 3porde
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۳ موافقین ۳ مخالفین ۱ ۱ نظر

رهبر انقلاب در دیدار مسئولین نظام و سفرای کشورهای اسلامی:

امروز فلسطینی ها به مایحتاج زندگی و سلاح و امکانات احتیاج دارند.

ما به دولتهای مسلمان از همین جا که سفرای کشورهای اسلامی هم حضور دارند می گوییم بیایید بر سر کمک رسانی به مردم غزه هم دست شویم.

 

منبع

Del 3porde
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۸ موافقین ۳ مخالفین ۱ ۱ نظر

رهبر انقلاب:

در زمینه ی ادامه ی مذاکرات هسته ای(مذاکره با آمریکا) را منع نمی کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانش شروع کردند و تا امروز خوب پیش رفتند، دنبال می شود امام این یک تجربه ی ذی قیمت بود که متوجه شویم مذاکره با آمریکا مطلقا تاثیری در کم کردن دشمنی ندارد و بی فایده است.

 

منبع

Del 3porde
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۱ موافقین ۲ مخالفین ۱ ۱ نظر

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان وزارت خارجه:

در یک سال اخیر به خاطر مسائل هسته ای بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه مذاکراتی با آمریکا داشته باشند اما این ارتباط فایده ای نداشت و لحن آمریکایی ها اهانت آمیز شد و تحریم ها را هم افزایش دادند.

 

منبع

Del 3porde
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۲۶ موافقین ۱ مخالفین ۲ ۰ نظر

آدرس فرستنده:

بهشت، کوی رضوان، کوچه "عند ربهم یرزقون"، پلاک عشق... شهید اصغر یاوری شهرضا

آدرس گیرنده:

هر با معرفتی که میخواد راه من رو ادامه بده...

 

نامه ی شهید به من:

 

لازم می دانم برحسب وظیفه ی برادری چند نکته را تذکر دهم.

۱. از غرور و حس خودخواهی بپرهیزید که از ابواب شیطان است و هوای نفس است و شما را آسیب پذیر و خوار می گرداند.

۲. بیش تر بر ایمان خود تکیه داشته باشید که به حمدالله دارید، زیرا اسلحه ای است که به غنیمت گرفته نمی شود.

۳. پیرو بلا منازع و بلاشک امام امت خمینی بت شکن باشید.

۴. کم حرف بزنید که حکمت خیز است.

۵. و به گفته ی امام تقوا را، تقوا را پیشه ی خود سازید.

Del 3porde
۲۹ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۸ موافقین ۴ مخالفین ۰ ۵ نظر

حجت الاسلام قرائتی در سخنرانی شب قدر رمضان در مسجد دانشگاه تهران با بیان اینکه مشکل جامعه ما یا ناشی از غفلت است و یا به خاطر شهوت گفت: راه حل غفلت نماز است و مشکل شهوت هم با ازدواج حل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی سخنران مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه تهران پس از بیان فضائل حضرت امیرالمؤمنین (ع) گفت: بعضی عروس ها می گویند اگر بخواهیم وضو بگیریم لاک و آرایشمان خراب می شود، نماز را قربانی و زندگی را با حذف نماز آغاز می کنند، این زندگی نمی تواند برکت داشته باشد. گاهی زندگی را با دروغ آغاز می کنیم، چند روز پیش ستاد اقامه نماز بودم، دختر و پسری پیشم آمدند، داماد مهریه هزار سکه ای را قبول کرده بود، گفتم شغلت چیست؟ گفت کارمندم. گفتم تو تا آخر عمرت هزار سکه می توانی پیدا کنی؟ به عروس گفتم چرا زندگی را مصنوعی درست می کنید؟ آخرش
توانستیم آنها را قانع و مهریه را تا ۳۱۳ تا کم کنیم. هزار سکه مهریه مثل این است که بگوید من تا یک ربع دیگر کوه هیمالیا را می جویم.
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به چشم و هم چشمی های فراوان و ساختگی بودن بسیاری از برنامه ها و مراسمات ابتدای زندگی گفت: اگر کارهایمان روی عقل نباشد زندگیهایمان هم نکبت خواهد شد، می بینید دختری هست که لیسانسش را گرفته است خودش را برای اینکه فوق لیسانس بگیرد به چند هزار جوان دیگر هم نشان داده است اما حالا کار گیرش نمی آید، شوهر هم گیرش نمی آید. هر چی شوهر آمد گفت می خواهم درس بخوانم.
امام جماعت مسجد دانشگاه تهران سپس به بیان خاطره ای از نامه یک دانشجوی دختر دانشگاه به او درباره ازدواج پرداخت و گفت: دختر دانشجویی به من نامه نوشت و گفت خداوند چهار نفر را لعنت کند، پدرم، مادرم، استاد و مشاورم را. خواستگارهای زیادی در پیش دانشگاهی و سال اول و دوم دانشگاه داشتم، پدر و مادر و استاد و مشاورم گفتند اول لیسانس و فوق لیسانست را بگیر. آنها را رد کردم، الان چند سال است که فوق لیسانسم را گرفتم اما دیگر خواستگار ندارم و از حق طبیعی ازدواج محروم مانده ام، خداوند این چهار نفر را لعنت کند.
حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه نباید در چنین شبی درباره این مسائل سخن بگوید گفت: چون اهم مشکلات جامعه اینهاست من مجبورم در این باره حرف بزنم، مشکل جامعه یا غفلت است یا شهوت. باید نماز بر پا شود تا غفلت از بین برود و ازدواج آسان شود تا جوانها بیمه شوند و از شهوت آسیب نبینند. با غیر از این دو تا هم نمی شود. دیروز فردی به من زنگ زد و گفت من می خواهم دو میلیارد کار خیر کنم، به او گفتم برو پنجاه تا جوان را داماد کن، من در کارت دخالت نمی کنم اما اگر از من بپرسی می گویم کار خیر برای جامعه ما یا ازدواج است یا بر پا داشتن نماز.

حجت الاسلام قرائتی سپس به نقد نظام آموزش عالی پرداخت و گفت: چرا کاری کردیم که دختر و پسر ما این همه به سمت گرفتن لیسانس هجوم می آورند، اگر اشتباه نکرده باشم آقای رییس جمهور می گفت تا دو سال دیگر هفت میلیون فوق لیسانس بیکار خواهیم داشت، دانشگاه های ما باید درسی به جوانها بدهند که او بعدش بتواند با آن کاری بکند. درس باید به درد بخورد، خیلی وقتها جوانها تحصیلات بالایی دارند اما کاربردی نیست، مثل آخوندهایی که خیلی بیشتر از بقیه می دانند اما نمی توانند حرف بزنند.

حجت الاسلام قرائتی گفت: متأسفانه ما خیلی از وقتها چیزهایی می خوانیم که هیچ جا به درد نمی خورد، در حوزه می خوانیم گوشت خرگوش حلال است یا حرام، مگر الان مشکل ما گوشت خرگوش است؟ در دانشگاه یا مدرسه می خوانیم کوه هیمالیا چند متر است، انگار می خواهد از هیمالیا برود بالا. فقط یک سری محفوظاتی برای نمره گرفتن است، ولی در عمل دین کمرنگ است و ازدواج هم نیست، خط را گم کرده ایم.  برای همین است که تمام دعاها مستحب است بجز دعای «اهدنا الصراط المستقیم»، روزی ده بار واجب است به بهانه نماز این دعا را تکرار کنیم.
Del 3porde
۲۹ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۹ موافقین ۵ مخالفین ۰ ۷ نظر

{ د ِ لَ م } دوسـت مـی دارد...!

در هَـوای ِ شُمـا

..

 

/ امـشـب هَـوایِ شُمـا را کـرده ایـن دِلـــَـم /

Del 3porde
۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۲:۰۲ موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹ نظر