دل نامه

ܓ✿ {قُلِـہ ای} کـہ چنـدیـטּ بـــآر فَتح شَوَל ✘ ✿بے شَک روزے تـَـفریحــ✜ـگاه مَردُم خواهَـל شُـל...! مُــوآظِـــب ◥לِلَــت ◣ بـــآش✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۴۴ ب.ظ

دل خوش سیری چند؟


 

آی سهراب

کجایی که ببینی حالا

دل خوش مثقالی است

دل خوش نایاب است

توسوالت این بود :دل خوش سیری چند؟

من سوالم این است: معدن این دل خوش؟

تو بگو ای سهراب

در کدامین کوه است؟

در کدامین صحرا؟

در کدامین جنگل؟

راستی این دل خوش میوه ی زیباییست؟

من شنیدم این دل بوی خوبی دارد

مثل خون دل آن آهوها!

راستی ای سهراب

نکند این دل خوش

مثل آن مشک ختن

نافه ی آهوییست؟

شاید اصلا دل خوش

بوده یک افسانه

چون در این عهد ندیدم دل خوش!

دم هر عطاری عده ای منتظرند

مرد عطار به ایشان گفتست:

دل خوش می آید

قیمت مثقالش

جانتان میطلبد

مردهامیگویند

جان ما را تو بگیر

دل خوش را به عزیزانمان ده

مرد عطار فرورفته به فکر

او چنین قیمت گفت

تا کسی در پی این افسانه

به در دکانش

ننشیند شب و روز

خود مرد عطار

فکر می کرد ، دل خوش مثل

نغمه های ققنوس

بوده یک افسانه

آی سهراب بگو ، تو اگر میشنوی

بکجا باید رفت ، تادل خوش را دید

عده ای می گویند ،دل خوش، مال و منال دنیاست

دیگران می گویند، دل خوش اینجانیست ، دل خوش آن دنیاست

من بلاتکلیفم

دل خوش گر پول است

مردم ثروتمند ، پس چرا نالانند ؟

لب آنها خندان ، چشمشان گریان است

آی سهراب تو از این دنیا، رفته ای گو تو به ما

دل خوش آنجابود ؟!

چند بود ارزش آن ؟

مزه اش چیست بگو – مشتاقیم –

حیف بین من وتو سخنی ممکن نیست

ما ندیدیم دل خوش اما ، در پی اش می گردیم

اگر آن را دیدیم ، ما به او میگوییم درپی اش می گشتی

آی سهراب ... توهم .... اگر او رادیدی

نبری از یادت مردم عهد مرا

گو به این عهد سری هم بزند

شاید اینجا ماند و ، دل ما هم خوش شد

آی سهراب بخواب

سرد و آرام و خموش

چون که آرامش تو ،پر از زیباییست

ما ولی می گردیم ،ما ولی می جوییم

برای شنیدن آهنگ کلیک کنید.



نوشته شده توسط Del 3porde
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
دل نامه

آنان که برای گیسوان پریشان دخترکان
شعرها سروده اند
گمان نمی کنم هرگز رقص چادرت در باد را
دیده باشند...

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
آخرین نظرات

دل نامه

ܓ✿ {قُلِـہ ای} کـہ چنـدیـטּ بـــآر فَتح شَوَל ✘ ✿بے شَک روزے تـَـفریحــ✜ـگاه مَردُم خواهَـל شُـל...! مُــوآظِـــب ◥לِلَــت ◣ بـــآش✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

دل خوش سیری چند؟

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۴۴ ب.ظ


 

آی سهراب

کجایی که ببینی حالا

دل خوش مثقالی است

دل خوش نایاب است

توسوالت این بود :دل خوش سیری چند؟

من سوالم این است: معدن این دل خوش؟

تو بگو ای سهراب

در کدامین کوه است؟

در کدامین صحرا؟

در کدامین جنگل؟

راستی این دل خوش میوه ی زیباییست؟

من شنیدم این دل بوی خوبی دارد

مثل خون دل آن آهوها!

راستی ای سهراب

نکند این دل خوش

مثل آن مشک ختن

نافه ی آهوییست؟

شاید اصلا دل خوش

بوده یک افسانه

چون در این عهد ندیدم دل خوش!

دم هر عطاری عده ای منتظرند

مرد عطار به ایشان گفتست:

دل خوش می آید

قیمت مثقالش

جانتان میطلبد

مردهامیگویند

جان ما را تو بگیر

دل خوش را به عزیزانمان ده

مرد عطار فرورفته به فکر

او چنین قیمت گفت

تا کسی در پی این افسانه

به در دکانش

ننشیند شب و روز

خود مرد عطار

فکر می کرد ، دل خوش مثل

نغمه های ققنوس

بوده یک افسانه

آی سهراب بگو ، تو اگر میشنوی

بکجا باید رفت ، تادل خوش را دید

عده ای می گویند ،دل خوش، مال و منال دنیاست

دیگران می گویند، دل خوش اینجانیست ، دل خوش آن دنیاست

من بلاتکلیفم

دل خوش گر پول است

مردم ثروتمند ، پس چرا نالانند ؟

لب آنها خندان ، چشمشان گریان است

آی سهراب تو از این دنیا، رفته ای گو تو به ما

دل خوش آنجابود ؟!

چند بود ارزش آن ؟

مزه اش چیست بگو – مشتاقیم –

حیف بین من وتو سخنی ممکن نیست

ما ندیدیم دل خوش اما ، در پی اش می گردیم

اگر آن را دیدیم ، ما به او میگوییم درپی اش می گشتی

آی سهراب ... توهم .... اگر او رادیدی

نبری از یادت مردم عهد مرا

گو به این عهد سری هم بزند

شاید اینجا ماند و ، دل ما هم خوش شد

آی سهراب بخواب

سرد و آرام و خموش

چون که آرامش تو ،پر از زیباییست

ما ولی می گردیم ،ما ولی می جوییم

برای شنیدن آهنگ کلیک کنید.

۹۲/۰۲/۱۹ موافقین ۲ مخالفین ۰
Del 3porde

نظرات (۱۳)

سخت است یک رنگ ماندن . . .

در دنیایی که. . .

آدم هایش برای پر رنگ شدن . . .

حاضرند هزار رنگ باشن. . .
پاسخ:
زیبا بود احسنت {-35-}

سلام علیکم! دل خوش... به قیمت ... نمیدونم ولی اینو میدونم که اینجا جای دلخوشی نیست اینو رو از شیر مردی فهمیدم که دلشان را خون کردند و چاه تنها سنگ صبور ایشان بود!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به کلبه  ما نیز سر بزنید !

پاسخ:
چشم حتما{-29-}

ادامه اش رو ندیده بودم به سهراب بگین شاید هم دل خوش دیدن رخ مبارک یار است!! ته همهی انتظار ها!!

پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج{-47-}{-47-}{-47-}
تنها چیز با کیفیت توی زندگیمون درد بود که هر قدر کشیدیم پاره نشد!!!!!!!!!!
پاسخ:
نگـــــــو{-31-}{-31-}{-31-}
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۳۶ خادمین فاطمه زهرا
وای دلم اخ دلم
پاسخ:
نگو{-60-}
جسارتاً خیلی چرت بود، اصلاً طبع شاعرانه لازم رو برای گفتن اینجور شعر ها نداری، ببخشید البته من رک صحبت می کنم.
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم شما لطف دارین.
آه
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۵۱ وحید فرزان مهر
خیلی عالی!

دل خوش راز که نیست!!
اگرم راز شده؟!! راز آن، باز دل است!
گره کار کجاست؟!!
گره کار "خوش" است!
خوش، که مال دل نیست!!!
دل خوش غافل از حال خود است!
حال غافل خوش نیست!
--
فی البداهه بود! ببخشید اگر خیلی بد بود!
۲۸ دی ۹۳ ، ۰۱:۵۶ محمد حسین‏
اتفاقا خیلی هم زیبا بود‏،اقا محمد گویا از قضا شما اصلا ذوق شاعری نداری‏‏!‏
سلام 
عالی بود
میشه منم براتون شعر بفریتم
پاسخ:
سلام
لطف میکنین
عالی بود خیلی خوشم اومد 
من خودم دکتری ادبیات دارم
پاسخ:
سلام
ممنون لطف دارین.
عالی بود
با اجازتون کردمش عکس نوشته

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">