دل نامه

ܓ✿ {قُلِـہ ای} کـہ چنـدیـטּ بـــآر فَتح شَوَל ✘ ✿بے شَک روزے تـَـفریحــ✜ـگاه مَردُم خواهَـל شُـל...! مُــوآظِـــب ◥לِلَــت ◣ بـــآش✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۵ ب.ظ

درجبهه ی نرم قافیه را باختیم!




هنگام جنگ دادیم صدها هزار دارا
 
شد کوچه های ایران مشکین ز اشک سارا
 
   
 
سارا لباس پوشید با جبهه ها عجین شد
 
در فکه و شلمچه،دارا به روی مین شد
 
 
 
چندین هزار دارا،بسته به سر سربند
 
یا تکه تکه گشتند یا که اسیر و دربند
 
 
 
سارای دیگری در مهران شده شهیده
 
دارا کجاست؟او در،اروند آرمیده
 
 
 
دوخته هزار سارا چشمی به حلقه ی در
 
از یک طرف و دیگرچشمی ز خون دل،تر
 
 
 
سارا سوال می کرد ،دارا کجاست اکنون؟
 
دیدند شعله ها را در سنگرش به مجنون
 
 
 
خون گلوی دارا آب حیات دین است
 
روحش به عرش و جسمش،مفقود در زمین است
 
 
 
در آن زمانه رفتند، صدها هزار دارا
 
در این زمانه گشتند ده ها هزار دارا
 
 
 
هنگام جنگ دارا گشته اسیر و دربند
 
دارای این زمان با بنز رود به دربند
 
 
 
دارای آن زمانه بی سر درون کرخه
 
سارای این زمانه در کوچه با دوچرخه


 
در آن زمانه سارا با جبهه ها عجین شد
 
در این زمانه ناگه،چادر(لباس جین) شد
 
 
 
با چفیه ای گلگون از خون صد چو داراست
 
سارا،خود از برای ،جلب نظر بیاراست
 
 
 
آن مقنعه ور افتاد،جایش فوکل در آمد
 
سارا به قول دشمن از املی در آمد
 
 
 
دارا و گوشواره،حقا که شرم دارد!
 
در دست هایش امروز،او بند چرم دارد
 
 
 
باخون و چنگ و دندان،دشمن ز خانه راندیم
 
اما به ماهواره تا خانه اش کشاندیم
 
 
 
یا رب تو شاهدی بر اعمالمان یکایک
 
بدم المظلوم یا الله،عجل فرجه ولیک
 
 
 
جای شهید اسم خواننده روی دیوار
 
آنها به جبهه رفتند این ها شدند طلبکار


 
پی نوشت:
در خیابان به من گفت: در این گرمای تابستان زیر چادر آب پز نمیشی؟
و بعد انگار کسی در گوشم گفت: «...قل نار جهنم أشد حرّاً» بگو که آتش جهنم بسیار سوزان تر است!


نوشته شده توسط Del 3porde
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
دل نامه

آنان که برای گیسوان پریشان دخترکان
شعرها سروده اند
گمان نمی کنم هرگز رقص چادرت در باد را
دیده باشند...

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
آخرین نظرات

دل نامه

ܓ✿ {قُلِـہ ای} کـہ چنـدیـטּ بـــآر فَتح شَوَל ✘ ✿بے شَک روزے تـَـفریحــ✜ـگاه مَردُم خواهَـל شُـל...! مُــوآظِـــب ◥לِلَــت ◣ بـــآش✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

درجبهه ی نرم قافیه را باختیم!

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۵ ب.ظ



هنگام جنگ دادیم صدها هزار دارا
 
شد کوچه های ایران مشکین ز اشک سارا
 
   
 
سارا لباس پوشید با جبهه ها عجین شد
 
در فکه و شلمچه،دارا به روی مین شد
 
 
 
چندین هزار دارا،بسته به سر سربند
 
یا تکه تکه گشتند یا که اسیر و دربند
 
 
 
سارای دیگری در مهران شده شهیده
 
دارا کجاست؟او در،اروند آرمیده
 
 
 
دوخته هزار سارا چشمی به حلقه ی در
 
از یک طرف و دیگرچشمی ز خون دل،تر
 
 
 
سارا سوال می کرد ،دارا کجاست اکنون؟
 
دیدند شعله ها را در سنگرش به مجنون
 
 
 
خون گلوی دارا آب حیات دین است
 
روحش به عرش و جسمش،مفقود در زمین است
 
 
 
در آن زمانه رفتند، صدها هزار دارا
 
در این زمانه گشتند ده ها هزار دارا
 
 
 
هنگام جنگ دارا گشته اسیر و دربند
 
دارای این زمان با بنز رود به دربند
 
 
 
دارای آن زمانه بی سر درون کرخه
 
سارای این زمانه در کوچه با دوچرخه


 
در آن زمانه سارا با جبهه ها عجین شد
 
در این زمانه ناگه،چادر(لباس جین) شد
 
 
 
با چفیه ای گلگون از خون صد چو داراست
 
سارا،خود از برای ،جلب نظر بیاراست
 
 
 
آن مقنعه ور افتاد،جایش فوکل در آمد
 
سارا به قول دشمن از املی در آمد
 
 
 
دارا و گوشواره،حقا که شرم دارد!
 
در دست هایش امروز،او بند چرم دارد
 
 
 
باخون و چنگ و دندان،دشمن ز خانه راندیم
 
اما به ماهواره تا خانه اش کشاندیم
 
 
 
یا رب تو شاهدی بر اعمالمان یکایک
 
بدم المظلوم یا الله،عجل فرجه ولیک
 
 
 
جای شهید اسم خواننده روی دیوار
 
آنها به جبهه رفتند این ها شدند طلبکار


 
پی نوشت:
در خیابان به من گفت: در این گرمای تابستان زیر چادر آب پز نمیشی؟
و بعد انگار کسی در گوشم گفت: «...قل نار جهنم أشد حرّاً» بگو که آتش جهنم بسیار سوزان تر است!
۹۲/۰۴/۰۷ موافقین ۱۹ مخالفین ۱
Del 3porde

نظرات (۶۰)

ابوالفضل سپهر ؛‌
خدا رحمتش کنه...
پاسخ:
بله از ایشونه؟
من نمیدونستم!
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۳ ღ فاطمه ღ
خیــــــــــــــــلی قشنگ بود ابجی..
ممنون...
یاعلی..
پاسخ:
ممنون گلم.
موفق باشین.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۶ نیما انصاری
خیلی خوشحال شدم سر زدین بهم.
یاعلی
پاسخ:
وظیفه ام بود ممنون.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۷ محمد حسین خانی کوثرخیزی
آفرین واقعا زیبا و درست بود
ممنون
التماس دعا
یا حق
پاسخ:
محتاجیم به دعا.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۵:۳۸ مصطفی روحی
سلام
اجازه بدهید سکوت کنم ...
....سلام
مرسی
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۶:۱۰ سید میلاد موسوی
درود؛
شما دارید با توجه به آموزه های اسلامیتون برخی افراد را محکوم می کنید،
چه بسا افرادی در زیر چادرشون چه کارها که نمی کنند؛ چه بسا افرادی هم که چادر (عربی) ندارند ولی بسیار با متانت و سنگین هستند که آدم شرم می کنه بهشون نگاه کنه؛ حجاب در چشم مردان است؛ در قرآن نیز نخست به مردان و سپس به زنان هشدار داده است.
بی گمان خوده نگاه کردن به مو و بدن زن گناه نیست، موقعی گناه هست که با نگاه کردن، خود موجب گناهان دیگری شود و قرآن برای پیش دستی و (به قولی) پیشگیری فرموده زن حجاب کامل داشته باشد و بجز گردی صورت و دستش (تا مچ دست) عریان نباشد؛ این را هم در نظر بگیریم که 1400 سال پیش مردان عرب بسیار هوس باز بوده اند و تجاوز و غارت در خونشان بوده؛ هر دوره ای اندیشه ها، هویت ها، هنجارها و... خودش رو داره، نمی گم دین هم باید آپدیت بشه، ولیکن برخی نکاتش صرفا برای زمان خودش هست.
مثلا در احادیث ائمه به خوردن زیاد نمک توصیه شده، ولی اکنون پزشکان می گویند در روز تنها باید چند گرم نمک خورد، پس برخی احکام و دستوران صرفا برای آن زمان بوده است.اکنون نیز بحث چادر سیاه عربی رو باز می کنیم؛ نخست آنکه احادیث زیادی خوانده ام که فرمودند برای طراوت روح و جسم و جلا دادن چشم، باید پوشاک (=لباس) روشن پوشید، لباس روشن باعث شادی و طراوت و خوش خلقی و جلا شدن چشم می شه و برعکس لباس تیره بداخلاقی و... به همراه داره؛ نخست چه خوبه که خانم ها اگر هم چادر دارند، رنگش روشن باشه و شوربختانه در کشور ما جا نیافتاده -(درازایی پیش در اخبار دیدم روستایی بود همه خانم ها چادر سفید داشتند و به روستای پری ها مشهور بود)- رنگ مشکی نور آفتاب رو به خودش جذب می کنه و خانم ها با پوشیدن چادر، اون هم سیاه (ببخشید) باعث عرق کردن و بوی بد دادنشون می شه، لذا دیدگاه من اینست که چون هنوز در کشور ما (فرهنگ حجاب در چشم مردان) گسترده نشده و جوونای ما (اون هم از بیکاری) دنبال دخترها می افتن و... بایست مانتو هایی شیک (و نه زیاد چسبان) بپوشند؛ از آنجایی که صنعت پوشاک سازی در کشور ما (زیاد) به این مسئله (مانتوهای شیک و نه چسبان و روشن رنگ) توجهی نکردند، خانم های جوان نیز به مانتوهای بسیار چسبان و... روی آورده و از سوی دیگر هم صنعت پوشاک سازی بیشتر تولید می کند؛ خانم ها و آقایان جوان، جوان هستند و جوان هم چیز جدید و شیک می خواد، یک پسر جوان که دوست ندارد کت پدر بزرگ یا حتی پدر خودش رو بپوشه؛ با جوانان نمی شه با لحن سال 57 و شهید همت و جنگ های تحمیلی و... سخن گفت، چرا که نه تنها گرایش پیدا نمی کنند، بلکه زده شده و دوری هم می کنند...
بدرود.
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از نظر زیباتون.
لحن حرف زدن من مگه چه طوری بود که نمیشه با اون لحن با جوونای امروزی حرف زد؟ خب هرچی باشه من خودمم جوونم بهتر میفهمم که با جوونا چه طور باید حرف زد.
در مورد چادر های رنگی که شما فرمودین من نظر چند مرجع تقلید رو خوندم که ایشون میفرماین که بهترین لباس برای زن چادر سیاه است پس نمیتونیم همین طوری و از روی بحث های روانشناسی دین رو تغییر بدین چون ما هرقدر که علممون زیاد باشه حتما توی دین باید از مراجع تقلید پیروی کنیم.
لباسهای شیک هم هرطوری هم که باشن(بافرض اینکه چسبان و تنگ نباشن) نظر جنس مخالف رو به خودشون جلب میکنن ولی چادر سیاه توجه جنس مخالف رو به حداقل میرسونن.
هوس و شهوت یک امر ذاتی و طبیعی در وجود انسان است و اختصاص به زمان خاصی نداره و همه ی مردان و زنان از اون برخوردارن ولی کم و زیاد داره که اینم برمیگرده به تقوای شخص و به نظر من هم چادر سیاه که در اکثر موارد نشان دهنده ی تقواست باعث تحریک هوس و شهوت جنس مخالف نمیشه.
البته من نمیگم که همه ی زنان چادری پاک و معصوم هستین همیشه 100% نمیشه یه چیزی رو گفت ولی هرچی هم باشه باز چادر سر کردن و این خیلی ارزشمنده.
و درمورد رنگ سیاه چادر من قبول دارم که رنگ سیاه باعث افسردگی و ... میشه ولی چرا وقتی رنگ سیاه رنگ سال میشه یا مثلا وقتی یه دختر یا پسری میخوان که خوشتیپ بشن تیپ مشکی میزنن اون وقت چرا باعث افسردگی نمیشه؟ یا این افسردگی فقط مختص چادره؟
سلام

واقعاً عالی بود...
ما شرمنده ی خون شهیدا هستیم که اینجور جوونایی تو مملکت داریم...
واقعاً متأسفم برا اون مسئولینی که باید تو آخرت جواب همین شهدارو بدن...

آری

اتش جهنم سوزان تر است

قافیه را باختیماونم به صورت بنفش
التماس دعا
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۷:۴۰ رضا غفاریان
خدایا ما را ببخش که روی شهدا راهپیمایی عمومی راه انداخته ایم

۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۷:۴۰ سعید شفیعی علویجه

سلام

احسنت

عالی بود و تاثیر گذار

۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۸:۰۸ مهدی زارعی

سلام. نه هنوز نباخته ایم. کم کاری کردیم قبول, دیر متوجه شدیم قبول, با برنامه ریزی جلو نرفتیم قبول اما هنوز کار از کار که نگذشته است. فقط کمی کارمان سخت شده که جریمه کم کاریمان خواهد بود.
یا علی می گوییم و دست به کار می شویم.
یا علی


۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۸:۱۵ ₪ طلـوع آخـر₪
باخون وچنگ ودندان دشمن زخانه راندیم
اما به ماهواره تاخانه اش کشاندیم
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۹:۰۴ محمد ابراهیم نامدار
این مطلبـــ شاید واسه خیلیا خوشایند نباشه ولی واقعیتیه که انکار ناپذیره...

ممنون
یا علی
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۸ شیدامهدوی
سلام
عزیزم
امیدوارم امتحانت رو خوب داده باشی...
گلم بسیار زیبا نوشتی.
همیشه زیر سایه ی شهدا باشی.
پاسخ:
ممنون عزیزم
بله شکر خدا خوب بود بازم هرچی خدا بخواد.
ممنون همچنین.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۹:۴۴ علیرضا بیگدلی
سلام
ممنون خوب بود !
قافیه را هنوز نباختیم....
ظهور نزدیک است ....
فرهنگ پرواز
سلام
خیلی خوب نوشتید

یا حق
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۸ ابراهیم ایلخانی
سلام

نوشته ی جالبی بود از این حیث که واقعا ما دین مون رو چرا در مورد شهدا ادا نمیکنیم؟؟
اونها رفتن و با خون پاک شون برا ما عزت رو خریدند و ما داریم با " موی" خودمان عزت رو لگد مال میکینم....

نوشته تون خوب و عالی بود....

من الله توفیق

التماس دعا
سلام.
از کوثر خانوم بابت جواب منطقی و زیباشون متشکرم...
از نظر من لباس های رنگ روشن و چادر سفید و ..... که جناب موسوی بیان کردند و فرمودند که ائمه و پیامبران احادیث درباره این موضوع فرمودند هم درسته ،اما این موقعی است که در منزل هستند..
ببخشید که صراحتا بیان میکنم(صرفا برای روشن کردن موضوع)،
به خانوم ها توصیه شده تا رنگ روشن بپوشند و زیبا و به قول امروزی ها (خوشتیپ بگردن) اما این گشتن در بین افراد متفاوت است...
مثلا در نزد همسرشون با یک ظاهر و تیپ آراسته...
در نزد دیگر محارم هم یک نوع تیپ و ظاهر...
در بین نا محرمان هم با یک نوع تیپ و ظاهر مشخص...
 اما حد و حدود خاص خودش رو داره...
در بین جامعه هم لزومتی نداره که زن لباس خوش تیپ و مد و مدل بپوشه و یا چادر سفید ،
چرا که اسلام بین محرم(منحصرا شوهر یا همان همسر) و
یا نامحرمان تفاوت قابل توجه قرار داده ...
اگر قرار بشه که زن هم جلوی شوهرش و هم جلوی نا محرمان یه جور بگرده پس چه فرقی...میکنن!!!!!
نظر شخصی من اینه که خواهران گرامی ضمن رعایت حجاب (چادر مشکی) در زیر چادر هم لباس های روشن و متفاوت بپوشند ، چه عیبی داره ...
یه خاطره از گذشته براتون تعریف کنم :
یک روز من و یکی از دوستان داشتیم از یک مسیر عبور میکردیم که یک آقا به همراه خانوم خیلی بد حجابش رد دیدیم ،
امر رو بر این گذاشتیم که بریم به خانوم تذکر بدیم ،دوستم جرات نکرد بیاد ،
اما من رفتم و به اون خانوم که پیش شوهرش وایستاده بود گفتم که خانوم رنگ موهاتون که از سرتون ریخته بیرون قشنگ نیست و لطفا دفعه بعد رنگش رو عوض کنید ، چون اصلا قشنگ نیست و من خوشم نمیاد...
شوهر اون خانم معترض شد نزدیک بود ما رو کتک بزنه....
و با دلالت دوستان و تعدادی رهگزران درست شد و وقتی که اظهار کردیم که اگر این خانوم به دنبال نشان دادن رنگ و نوع موهایش به دیگر اعضای جامعه نیست، پس چرا بیرون ریخته موهاش رو و به دیگران نشون میده ،
اگر هم موهاشو رنگ کرده و بیرون انداخته تا دیگران ببینند ،من هم به عنوان عضوی از جامعه در باره رنگ موی این خانوم احضار نظر کردم و گفتم خوب نیست و رنگش رو عوض کنه..
اومن مرد و زن هیچی نگفتند و چند دقیقه سکوت کردند و سپس با یک عضرخواهی و خداحافظی ما رو ترک کردند...
بعدا اون خانوم رو دیدم،چادری نشد،اما حجاب بد هم نداشت و مانتویی معمولی و آراسته و بودن(...) پوشیده بود  و موهاشو درون روسری بود ، که در قلبم خیلی راضی بودم از کار اون روزم...
یا علی....
پاسخ:
بله عجب جراتی!
ایول! احسنت بر شما.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۰:۳۸ مریم و...نی نامه
وآی چه شعر قشنگی بود . مرحبا...مخصوصا بیت آخرش .
بسیار عالی موفق باشی.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۱:۰۶ با شهدا(شهنیا)
سلام
سایت شما مفید وخیلی خوبه من با اجازتون شما رولینک کردم شما هم اگه میشه منو لینک بکنیدوسری هم به من بزنید
یازهرا(س)
پاسخ:
چشم حتما.
ممنون از لینک.
سلام...
ممنون ک سر زده بودین :)
وب پر محتوایی دارین...
ممنون از دعوتتون :)
پاسخ:
ممنون شما لطف دارین.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۲:۲۹ تشنه فرات

سلام خواهرم حرف دل نوشتی عالی بود بله قافیه را ما باختیم

کاش به خود بیاییم

ممنونم از حضورت التماس دعای نور یا زهرا

پاسخ:
یازهرا
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۲:۳۰ علی منتظران
سلام..
یکی پرسید: عشقت خلاصۀ چیست؟
گفتم: خلاصه ای از وجود خداست
گفت: خدا؟
گفتم: همان که عشق را به من آموخت
گفت: مگر درس است؟
گفتم: درس!؟ عشق یک کلاس اخلاق است، هر کسی توان پاس کردن ندارد، سنگین است.
گفت: ..
و من قبل از حرف او صدا کردم: عشق همان وجود ناز خداست ...

یاعلی
پاسخ:
آفرین.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۲:۳۱ شیدامهدوی
سلام
چیزی که رو از خدا برات میخوام که جز در باور خدا در باور هیچ کس نگنجه....
پاسخ:
ممنون از لطف شما.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۲:۳۶ علی منتظران
و اما در مورد پست شما

اینکه ما در جبهه های جنگ نرم چطور رفتار میکنیم بر میگرده به چند مورد که البته این تمام نظریۀ شخصی بنده است و لاغیر:

اولا اینکه ما فکر میکنیم که جنگ واقعی اونیه که توش کشته بدیم، اسلحه دست بگیریم و بجنگیم و ...
دوما اینکه ما گاها بحث تهاجم فرهنگی رو جدای جنگ نرم تلقی میکنیم در صورتی که هر دو در یک راستا کار میکنند اما با راهکار های مختلف
سوما اینکه ما گاها با افراط و تفریط هایی که از دیدگاه خودمون ثبات دارند ولی در واقع ندارند بجای ترویج آیین و فرهنگ جنگ نرم و چگونگی راه نفوذ به قلب دشمن اومدیم تمام تلاش خودمون رو بر روی حفظ ثبات نیروی خودی متمرکز کردیم
چهارما اینکه گاها بعلت هایی مثلا انتخابات و ... مردم رو به جون هم انداختیم، به صورتی که حتی برادر و خواهری مخالف و حتی بدخواه هم شدند و این وسط فقط تمرکز کردیم روی اینکه مثلا فلان نامزد باید بیاد بالا، اما غافل شدیم از باقی ماجرا
و عوامل دیگه که انشاء الله در فرصت های بعدی خواهم گفت.
یاعلی
پاسخ:
بله بنده با شما موافقم.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۳:۰۶ ماوای قلم
عالی بود ممنون

به قول یه عزیزی:
وقتی حرف حق شنیدی ادا اصول در نیاور و سکوت کن!
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۳:۰۷ زهرا _الف_
سلام
شعر خیلی زیبایی بود
قبلا خونده بودمش ولی شعر خوب رو ده بارم بخونی باز تازگی داره و آدم دوست داره حفظش کنه...
متشکرم که به من سر میزنید
در پناه حق
یا علــــــــــــی...
پاسخ:
یاعلی.
۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۳:۵۰ محمدرضا آذرفر
احسنت
انشاالله که بتوانیم در جنگ نرم علیه دشمن پیروز شویم
التماس دعا
یا علی
پاسخ:
یاعلی
گل گفتی آفرین
پاسخ:
سپاس.
۰۸ تیر ۹۲ ، ۰۰:۳۹ هوای حوصله

به نام سلام

دوست عزیز ! ما در جنگ نرم قافیه را باختیم . واقعا عکس جالبی بود .

میدانید چرا باختیم؟

ما کسانی نیستیم که احساس ضعف کنیم . این را در آزاد سازی خرمشهر نشان دادیم . یک شبه بر اروند تاختیم و پل بارانش کردیم ...

چون می دانستیم هدف "آزاد کردن خرمشهر " است ...

همه مطیع یک فرمانده بودند . مطیع یک نظر - مطیع یک فرهنگ

امام حالا : هدفمان را مشخص نکردیم ... در زبان پیرو ولایتم ولی در عمل مخالف ولایت وفقیه مان - میدانیم ایشان فرمودند جهاد سیاسی ولی می آییم و در زمان اتمام تبلیغات انتخابات نامزدمان را تبلیغ می کنیم و می شویم ستون پنجم حماسه سیاسی مد نظر آقا -- -- --

ما باید یاد بگیریم احترام به نظر را - احترام به عقل را و احترام به امام را - اگر این چنین کنیم پیروزیم ...

ببخشید اگر طولانی شد ولی حرف آخرم ..

ما در جنگ نرم عقبیم چون برای رفتن به دل دشمن لباس آنها را نمی پوشیم تا به عنوان جاسوس میانشان وارد شویم .. بلکه با لباس خودی عملیات انتحاری می کنیم ..

باید بینش و آگاهی وبلاگ نویسان - مخصوصا خودم- از دیدگاه های اسلام و رهبری - در عمل نه در حرف- بیشتر شود ...

ببخشید اگر سرتون رو به درد آوردم ...

موفق باشید / یاعلی

پاسخ:
سلام
ممنون از نظر زیباتون.
در پناه حضرت زهرا.
سلام بسیار زیبا بود...
قل نار جهنم اشد حرا...
.
.
.
با اجازه لینکتون کردیم...
پاسخ:
سلام
ممنون شماهم لینک شدین.
۰۸ تیر ۹۲ ، ۰۱:۳۶ خادم الرضا

سلام

جدا شعر قشنگی است .لازمه یه مطلب رو بگم طبق تحقیقات من توی چند سال چهار عامل اصلی به عنوان اسلحه دشمن در جنگ نرم به عنوان سلاح کشتار دسته جمعی است

1) ماهواره  :خطرناک ترین نوع سلاح که هرکس با اون زخمی بشه به جای اینکه برگرده بین نیروهای خودی برای مداوا ، بیشتر میره سوی دشمن و در گناه غرق میشه

2) موبایل یا تلفن همراه: این وسیله ایست که دست همه هست و به عنوان سلاح شخصی هر فرد شناخته شده و خبلی آرام مثل گاز سمی انسان رو تا پای گناه میبره.

3) حجاب: سلاحی که دشمن از آن به عنوان ضربه زدن به بنیاد خانواده استفاده میکنه و همینه که الان میزان طلاق توی جامعه ما رفته بالا و بچه های طاق عاقبتشون چی میشه اکثرشون توی این فضا و محیط جامعه دوام نمیارن و به فساد کشیده میشن.

4) عامل اعتیاد: وقتی میگن مرگ تدریجی سر سری میگیریم ولی واقعا همینطوره و عامل از بین برنده غیرت هستش و آدم معتاد برای بیرون اومدن از خماری حاضر به فروختن خود ، ناموس  و دار و ندارشه!!

زیاد صحبت کردیم ببخشید.         یا علی سلامتی سید علی

پاسخ:
احسنت
سپاس از حضورتون.
سلام
شهدا شرمنده ایم...
۰۸ تیر ۹۲ ، ۰۲:۰۶ تولدی دوباره
سلام خدمت خواهر بزرگوار
در اول بگم شعر بسیار زیبا و پر محتوایی بود
پی نوشتش هم عالی تر
امیدوارم کنکور رو هم جز نفرات برتر بشید
و اما در جواب برادر سید میلاد موسوی؛ نظرتون رو خوندم اما
برادر فرق بین روشن و تیره و شادابی و کسلی  رو همه میدونند
اما چادر سیاه فرق میکنه
اگه خانم بودی میفهمیدی که چادر مشکی چه متانت و وقاری به خانم ها میده
اما نکات دیگه ای که لازمه بدونید:
1) برادر حجاب مراحلی داره که کامل ترین اون چادره
پس برای حجاب کامل چادر ضروریه
2) اون افرادی که فرمودید زیر چادرشون چه کارا که نمیکنند چند حالت دارند
یا از ظاهر چادر سوء استفاده میکنند برای بدنام کردن یک قشر که مصداق های
زیادی من سراغ دارم؛ یا در عرفی که همه چادری بودن بار آمده اند
بالاخره افراد خوب و بد دارند، یا خودشون از چادر خوششون میاد و این تیپ رو دوست دارند
3) هر کی هم که چادر نمیپوشه کسی نگفته بده ولی حجابش کامل نیست
4) نگاه کردن به مو و بدن زن به قصد لذت حرامه ؛ بدون قصد لذت هم باید دلیل
داشته باشی؛ همه که دکتر نیستند نگاه کنن ؛ از سر بیکاری هم که قابل توجیه نیست ؛ مردم مرض "الکی نگاه کردن" رو هم که ندارن، پس چرا نگاه کنن؟؟
5) در ضمن خداوند آیاتش رو بر اساس ویژگی های ذاتی که در انسان قرار داده
نازل کرده، شهوت در همه انسان ها هست و فقط محدود به دوران جاهلیت
نیست ؛ قرآن جامع است و جاودانه و متعلق به همه زمان ها
6) برادر وقتی که بحثت رو قرآنه دیگه از احادیث مثال نزن
این حدیثی هم که شما فرمودید خودتون یه کم بهش فکر کنید
اگه نمک ضرر داره اون زمان هم باید همین ضررات رو داشت
اگه مطالعه و تحقیق کنی میفهمی که نمکی که ما الان ازش استفاده میکنیم
اون نمک نیست، یه تحقیقی بکنی ببینی از چی درست شده بد نیست
7) در ضمن این دیدگاه تون رو هم نگه دارید برا خودتون بدردتون میخوره
راستی طبق این دیدگاه تون : دخترا باید این مانتوهای شیک و نه زیاد چسبان با رنگی روشن رو واسه کی بپوشند که شیک به نظر برسند؟؟؟؟؟
8) راستی این پسرای جوان که دوست ندارند کت و شلوار پدر بزرگشون رو بپوشند مثل اینکه خیلی خیلی شلوار پاره پوره و نمیدونم پیرهن کوتاه که هر چی کشش بدی تا نافشون نمیرسه بهشون میچسبه
مشکلی نیست شیک پوشن دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۰:۰۳ سید محمد علی موسوی
سلام
شعر زیبایی بود، یاد مرحوم سپهر گرامی ....




۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۱:۳۴ شیدامهدوی
سلام
بروزم عزیزم...
پاسخ:
چشم حتما.
سلام عالی بود
قبلا فکر میکردم دخترها برای شوهر پیدا کردن این کار را میکنن بعد که یکی از دخترهای همسایه خوواستگارشو بدلیل اینکه بهش گفته بود باید حجابتو درست کنی رد کرد واقعا دیگه نمیدونم این دخترها چشونه!!!

سلام

واقعا زیبا و موثر

همیشه موفق /یاعلی
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۳:۱۰ سرباز منتـــظر
خیلی زیبا بود چون با اسمم بود بیشتر تو حس رفتم.
خداکمکمون کنه.
سلام.
ممنون از شما.
مطلب جدید گذاشتید بهم اطلاع بدید که آپید و اینکه من برسم خدمدتون.
در پناه حق پایدار باشید.
یا علی...
http://labeik.blog.ir/
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۳:۵۹ ₪ طلـوع آخـر₪
سلام منم شمارو لینک کردم

۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۴:۳۴ محمد معین صادقی راد
بسم الله
سلام خدا قوت
دو نکته : از نظر روانشناسی اسلامی درست نیست که عکس شهدای عزیزمون رو با این عکس های غیر مناسب همراه کرد .اصل تداعی میگه دفعه بعد که من یاد شهید افتادم اون عکس دختر هم میاد توی ذهنم . خواطر و از این چیزا
دوم اینکه شعر خوبی بود ولی قبول ندارم سارای اولی همون سارای دومی باشه . تازه ما برعکسش رو هم داریم ! (مواظب باشید انتقاد افراطی به وضع حجاب آسیب زا است)
دوباره خدا قوت
منم بروزم . منتظرتون با نظر های سازنده تون.


پاسخ:
ممنون.
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۵:۱۹ ★☆★˙˙·٠•✿✿طـــــــاها ✿✿•٠·˙˙★☆★
سلام.
خیلی ممنون از حضورتون تو وبلاگ ˙˙·٠•✿✿طـــــــاها ✿✿•٠·˙˙
خیلی عالی بود.مخصوصا پی نوشت!
موفق باشید.
یا علی!
بدم المظلوم یا الله، عجل فرجه ولیک ..
.

یاد ابوالفضل سپهر ب خیر .
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۶:۵۶ ثاقب زهرا
بسیار زیبا بود
عالی بود
در پی نوشت خیلی زیبا نوشته بودید : و بعد انگار کسی در گوشم گفت: «...قل نار جهنم أشد حرّاً» بگو که آتش جهنم بسیار سوزان تر است! 
واقعا ما شرمنده شهدا هستیم
افسوس که در جنگ نرم این گونه شکست خوردیم 
افسوس که خیلی ها هنوز متوجه نشده اند ما در جنگیم
افسوس که دشمن را دوست می دانیم
افسوس که کنار گذاشتن دین و حیا را تمدن می دانیم
آه... 


پاسخ:
احسنت
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۸:۱۰ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
مادرم زمانی که خبر شهادتم را شنیدی گریه نکن
زمان تشیع و تدفینم گریه نکن
زمان خواندن وصیت نامه ام گریه نکن
فقط زمانی گریه کن
که مردان ما غیرت را فراموش میکنند و زنان ما عفت را ...
وقتی جامعه ما بی غیرتی و بی حجابی گرفت مادرم گریه کن که اسلام در خطر است
وصیت نامه شهید سعید زقاقی


سلام...
ممنون ک سرزده بودین:)
وب قشنگی دارین تبریک میگم ...
ممنون از دعوتتون :)
پاسخ:
سپاس از حضورتون
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۶ سید میلاد موسوی
درود؛
» چکیده:
+ به این نوشته رفته و بخوانید:
http://ipendar.blog.ir/post/14
+ در متن قرآن به زنان دربارهٔ نحوهٔ پوشششان دستورهایی داده شده اما هیچ دستور صریحی برای پوشاندن مو، یا حتی گردن و دست و پا وجود ندارد. آیات ۳۰ و ۳۱ سورهٔ نور و آیهٔ ۵۹ سورهٔ احزاب به مسائل مربوط به پوشش زنان می‌پردازند. در آیه‌های ۳۰ و ۳۱ سورهٔ نور آمده:
به مردان مؤمن بگو دیدگان خویش را از نگاه به زنان نامحرم باز گیرند و پاکدامنی ورزند که این برایشان پاکیزه‌تر است زیرا خدا از کارهایی که می‌کنید آگاه است و به زنان با ایمان بگو چشم از نگاه به مردان نامحرم فرو بندند و پاکدامنی کنند و زینت خویش را جز آنچه که طبعاً از آن آشکار است آشکار نسازند و باید که روپوش‌ هایشان را به گریبان‌ ها کنند و زینت خویش را نمایان نکنند مگر برای شوهرانشان، یا پدران و یا پدر شوهران یا پسران و یا پسر شوهران و یا برادران و یا خواهرزادگان و یا برادرزادگان و یا زنان (همجنس خود) و یا آنچه مالک آن شده‌ اند یا خدمتکاران مرد که تمایلی به زن ندارند و یا کودکانی که از اسرار زنان خبر ندارند، و مبادا پای خویش را [به گونه‌ای] به زمین بکوبند که آنچه از زینتشان که پنهان است ظاهر شود ای گروه مؤمنان همگی به سوی خدا توبه برید شاید رستگار شوید.

+ برخی از کارشناسان از جمله مرتضی مطهری معتقدند عبارت ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن(ترجمه: باید روسری خود را بر روی سینه و گریبان خویش قرار دهند) حدود پوشش را برای زنان مشخص می‌کند. مطهری از قول ابن عباس در تفسیر این آیه نقل می‌کند که یعنی زن مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند. مطهری همچنین از تفسیر مجمع البیان طبرسی در توضیح این آیه نقل می‌کند که زنان قبلاً روسری‌ها را به پشت سر می‌افکندند و سینه‌هایشان پیدا بود. [منبع: مطهری، ص ۱۵۵]

+ دیدگاه من:
من با این گونه پوشش ها (حجاب) موفقم:
http://gigpars.com/images/nfqf_hejab_(4).jpg
http://gigpars.com/images/uv6p_hejab_(5).jpg
http://gigpars.com/images/qa9d_hejab_(6).jpg
و با این مخالفم:
http://gigpars.com/images/0prg_hejab_(1).jpg
http://gigpars.com/images/4rn2_hejab_(2).jpg
http://gigpars.com/images/qt3v_hejab_(3).jpg

+ نگاهی به تاریخ:
بعدازانقلاب ایران، نظام تازه‌ تاسیس جمهوری اسلامی با اجباری‌شدن حجاب، مخالفت برخی صاحب‌ نظران را برانگیخت. برای نمونه محمود طالقانی پس از اعلام اجباری شدن پوشش سر برای زنان در ادارات دولتی توسط روح‌ الله خمینی به موضع‌ گیری علیه آن پرداخت. روزنامهٔ اطلاعات به نقل از وی در شماره ۲۰ اسفند ۱۳۵۷ نوشت: مصاحبه با آیت‌الله طالقانی در صفحه اول روزنامه اطلاعات ۲۰ اسفند ۱۳۵۷
حتی برای زن‌های مسلمان هم در حجاب اجباری نیست چه برسد به اقلیت‌ های مذهبی... ما نمی‌ گوییم زنها به ادارات نروند و هیچ کس هم نمی‌ گوید... زنان عضو فعال اجتماع ما هستند... اسلام و قرآن و مراجع دین می‌خواهند شخصیت زن حفظ شود. هیچ اجباری هم در کار نیست. مگر در دهات ما از صدر اسلام تا کنون زنان ما چگونه زندگی می‌کردند؟ مگر چادر می‌ پوشیدند؟... کی در این راهپیمایی‌ ها زنان ما را مجبور کرده که با حجاب یا بی حجاب بیایند؟ این‌ ها خودشان احساس مسئولیت کردند. اما حالا اینکه روسری سر کنند یا نکنند باز هم هیچکس در آن اجباری نکرده است.
هرچند موافقان حجاب اجباری در آن دوران با توسل به دلایل و برهان‌هایی موافقت خود را با اجباری‌کردن حجاب اعلام می‌کردند.
نهایتاً حجاب در ایران اجباری گشت و به اعتراض زنان توسط افراد لباس شخصی و طرفداران حجاب حمله شد. از سال ۱۳۵۷طبق دستور خمینی از ورود زنان بدون حجاب به ادارات دولتی ممنوع شد و درسال ۱۳۶۳ با تصویب قانون مجازات اسلامی در مجلس شورای اسلامی ایران عدم رعایت حجاب در معابر عمومی موجب حکم حد شرعی ۷۲ ضربه جاری شد. گاه افراد بدحجاب دستگیر به جریمه نقدی محکوم شدند.
منابع: رادیو زمانه | در مورد حجاب، اجبار در کار نیست»
کیهان ۱۶ اسفند ۵۷ شماره ۱۰۶۵۵ صفحه ۱
چگونه در اوایل انقلاب حجاب اجباری شد
جریمه‌های یک میلیون تومانی برای 'بدحجابی' در مشهد
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۲:۰۷ سید میلاد موسوی
+ به نگاره زیر بنگرید:
http://gigpars.com/images/nq29_(22).jpg
http://gigpars.com/images/m0p1_(35).jpg
در دوره هخامنشیان (پیش از اسلام) نیز بانوان ایرانی حجاب داشتند؛ آن ها پاها و سینه خود را می پوشاندند.

لیلا احمد، استاد مطالعات زنان و مذاهب در دانشگاه هاروارد می‌گوید:
... پذیرفتن روسری از سوی زنان مسلمان نیز نتیجهٔ فرایند مشابهی از استحالهٔ نامحسوس در ارزش‌های سنتی مردمان سرزمین‌های فتح شده بود. ظاهراً روسری در جامعهٔ ساسانی مورد استفاده بود و جداسازی جنسیتی و استفاده از روسری در خاور میانهٔ مسیحی و ناحیهٔ مدیترانه در زمان ظهور اسلام کاملاً چشمگیر بود. در زمان حیات محمد، آن هم تنها در اواخر عمرش، همسران او تنها زنان مسلمانی بودند که به روسری نیاز داشتند. پس از مرگ او و در پی فتح سرزمین‌های همسایه‌ای که در آنها زنان طبقات بالای جامعه روسری به سر می‌گذاشتند، در فرایند استحاله‌ای که هیچ کس تا کنون با جزئیات از آن اطمینان نیافته، روسری به لباس رایجی در میان زنان مسلمان طبقات بالای جامعه تبدیل شد. [منبع: احمد، لیلا. زنان و جنسیت در اسلام: ریشه های تاریخی مباحث مدرن. تهران.]

دربارهٔ خاستگاه پوشش سر اختلاف نظر وجود دارد. به عقیدهٔ برخی، در قرون گذشته، در جامعه عرب از روبنده(=نقاب) استفاده می‌شده‌است و در جامعه ایرانی از چادر و چارقد استفاده می‌شده‌است. طبق یکی از نظرات، استفاده از چادر در میان ایرانیان به دوران پیش از اسلام و به زمان اشکانیان و پس از آن ساسانیان باز می‌گردد. {منابع: ضیاپور، جلیل. پوشاک زنان ایرانی. تهران: ارباب حکمت. - sharghnewspaper.com}
__ در مقابل محققانی که پوشش سر را به اسلام یا سنت عربی نسبت می‌دهند، گروه دیگری از محققان معتقدند که حجاب مو جزو سنت‌های عربی و اسلامی نبود و پس از حملهٔ اعراب به سرزمین‌های دیگر و آشنا شدن آنان با سنت استفاده از پوشش سر توسط اشراف بود که این سنت به اعراب نیز انتقال یافت.
سلام گلم!ببخشید که دیر به وبلاگت سر زدم!!!! خیییییییییییییییییییییلی شعر قشنگی بود!دست شاعرش درد نکنه
پاسخ:
سلام گلم خوبی؟
چه خبر؟

۱۰ تیر ۹۲ ، ۰۲:۵۱ تولدی دوباره
سلام علیکم
ببخشید خواهر وبلاگ شما شده مناظره
یکی دو نکته به جناب آقای سید میلاد موسوی بگم:
1) نوشته هاتون رو خوندم هم اینجا هم وبلاگ خودتون
شما که برای جناب داریوش بزرگ جلوش مینویسید "درود بر او"
واسه امامان معصوم هم اگه قبل از اسمشون یه امام و بعد از اسم
هم یه علیه السلام اضافه کنید خیلی خوبه
البته برای شخصیت های بزرگ هم برای احترام یه آیت الله اضافه بشه بد نیست
2) باتوجه به فرمایشتون که نوشتید در قرآن دستور صریحی برای پوشاندن مو و
گردن و... وجود نداره برای نماز هم نگفته که چه جوری بخونید
پس از همون جایی که ریز به ریز اینو فهمیدید که چه جوری باید نماز بخونید از همون جاها دستورات پوشش رو هم دربیارید
3) تصاویر مربوط به پوشش مورد نظرتون رو هم دیدم
حجاب داشتند اما کامل نبود، ما گفتیم حجاب کامل یعنی این حجاب جوری باشه که هیچ گونه جلب توجهی نکنه
به هر حال شما پسرید فکر کنم بهتر بدونید یه دختر چه جوری نگاه ها رو به سمت خودش میبره
یه پیشنهاد دارم براتون همونجوری که تصاویر دخترایی که با چادر بودند رو کامل نشون دادید و از چند زاویه بررسی کردید
تصاویر اون دخترایی که با روسری و مانتو بودن رو  کامل بزارید و از چند زاویه نشون بدید تا فرق شون معلوم بشه
در ضمن مشکل خیلی از افراد جامعه ما اینه که فرق بین افراط و تفریط و اعتدال رو نمیدونیم ، اجرای احکام اسلامی در کشور اسلامی افراط نیست
و در اخر بابت نظر قبلی که گفتم دیدگاهتون رو واسه خودتون نگه دارید معذرت میخوام لحن جالبی نبود
به امید ظهور
یامهدی
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر زیباتون
من خیلی خوشحال میشم که مطلبی بذارم که در مورد اون بحث بشه خصوصا اگه درمورد حجاب که مشکل جامعه ی ماست باشه
اما
از همه ی بزرگواران خواهش میکنم که با رعایت اصول اخلاقی با هم بحث کنن.
از همگی ممنون
التماس دعا.
سلام.
یه تحلیل ارائه دادم برای حجاب.
ببینید و نظراتتون رو بگید.
این تحقیق در راستای اثبات حجاب کامل و چادر مشکی اسن که سرشار از منابع معتبره.
منتظرم.
لینک : لطفا روی مطلب کلیک کنید.
حجاب در اسلام

سلام خیلی عالی بود منو تحت تاثیر قرار داد
۱۳ تیر ۹۲ ، ۰۷:۵۳ غریبه ی اشنا

سلام خواهرم

اره واقعا خیلی افتضاحه

و احسنت بر شما خیلی خوب هم به مخالفان چادر جواب میدید


بد حجابا که به صد عشوه و ناز آمده ای      

 مگر از عفت و عصمت تو به تنگ آمده ای

بد حجابی تو شمشیر کشیدن به خداست           

 ای که برد امن دین لکه ننگ آمده ای

روز محشر نکند فاطمه سوی تو نظر       

 
زان که با عفت و عصمت تو به جنگ آمده ای


یازهرا

پاسخ:
سلام
عالی بود.
احسنت برشما
۱۸ تیر ۹۲ ، ۱۵:۵۸ علیرضا ait20
واقعا شرمنده شهدا هستیم با این وضع
ممنون
یا علی
پاسخ:
یاعلی
۲۵ مهر ۹۲ ، ۱۸:۰۴ سعید مطوری/مهرگان
سلام

شعرتان بر دل نشست خوشحال می شوم از شعر نخلهای بی سر در مهرگان دیدن فرمایید.
پاسخ:
بله حتما.
سلام امروز بعد ازظهر می خواستم با دوست دخترم به بیرون روم و بعد دست همدیگر را بگیریم ولی با خواندن این شعر زیبا همه چیز از یادم رفت امیدوارم که خداوند به شما وتمام دوستانتان خیر بدهد با تشکرخیلی جالب وبا حال بود.دوستان من شما را خیلی دوست دارم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">